لمعلمات الانجليزى ... خطوات الدرس النموذجى Ououoo10
لمعلمات الانجليزى ... خطوات الدرس النموذجى Ououoo10
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.



 
الرئيسيةمجلة ملاك الحبأحدث الصورالتسجيلدخولالتسجيل

 

 لمعلمات الانجليزى ... خطوات الدرس النموذجى

اذهب الى الأسفل 
كاتب الموضوعرسالة
هوبه ملك الحب
~|صاحب المنتدى ~|~Employer Forum | ~
~|صاحب المنتدى ~|~Employer Forum | ~
هوبه ملك الحب


عدد مشارڪاتي : 1630
نوعي : ذكر
الابراج : العذراء
المهنة : *طالب*ابتدائي*
المزاج : *عاشق*حبيبي*
عدد نشاط العضو : 14256
دعاء توقيع المنتدى : لمعلمات الانجليزى ... خطوات الدرس النموذجى Oooo-o13

لمعلمات الانجليزى ... خطوات الدرس النموذجى Empty
مُساهمةموضوع: لمعلمات الانجليزى ... خطوات الدرس النموذجى   لمعلمات الانجليزى ... خطوات الدرس النموذجى Icon_minitime1الثلاثاء يناير 05, 2010 2:53 am

لمعلمات الانجليزى ... خطوات الدرس النموذجى 16464


Reciprocal Teaching

Model Lesson Plan


Materials
The following materials will be needed for this lesson:

Procedures
1. Distribute copies of selected story or passage to students and read the first part aloud to the students.
2. Pause and ask students the following questions that illustrate the Reciprocal Teaching strategies:

Clarifying
:
What does _______ mean?
What is a ______?

Visualizing:
What image comes to your mind as you hear this passage being read? (Note: You may want to have the students read and highlight the first time, and then close their eyes and try to visualize as you read to them the second time.)
Ask the students to tell which words or phrases helped them "see" the passage.

Questioning:
Who or what is this lesson about?
What do we know about ________?
What are the clues that tell us ________?

Summarizing:
What is the main idea of this passage?
What is it mostly about?
What information in this passage tells you that?

Predicting:
What do you think the next part will be about?

3. Read the next part of the story or passage aloud . Pause and repeat the above procedure. Continue until the students understand the Reciprocal Teaching process.
4. After reading several passages, move the process of Reciprocal Teaching from teacher-directed to student-directed.
5. Choose five students to be the Teacher/Leaders for the next level of Reciprocal Teaching. Divide the remaining story or passage into five logical parts. Give each Teacher/Leader a script and let each read over his/her part of the lesson before beginning to "teach" the class.
6. Pass out the Student Task Cards to the others in the class. Make sure that every student receives one. Number each task card to correspond to the teacher-leader numbers. Students may be partners if there are not enough cards. If there are too many cards, give some students more than one card.
7. Remind the students that they may consult their bookmarks at any time for the Reciprocal Teaching strategies or question stems.
8. Read the title of the passage to the students. Ask the student with Predicting Card #1 to predict what the passage will be about.
9. Call on Teacher/Leader #1 to begin the lesson following Student Script for Teacher/Leader #1. Each Teacher/Leader will read his/her part of the text and the students with the corresponding cards will respond to the questions.

[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]

لمعلمات الانجليزى ... خطوات الدرس النموذجى Signline2010
كلمتان خفيفتان على اللسان ثقيلتان فى الميزان
سبحان الله وبحمده لمعلمات الانجليزى ... خطوات الدرس النموذجى 93سبحان الله العظيم
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
https://lovefo.ahlamontada.net
 
لمعلمات الانجليزى ... خطوات الدرس النموذجى
الرجوع الى أعلى الصفحة 
صفحة 1 من اصل 1
 مواضيع مماثلة
-
» 4 خطوات تضمن صداقتك بالدرجة الاولى مع محركات البحث
» حصريا تغطية مبارة نيوكاسل والأرسنال فى الدورى الانجليزى
» حصريا تغطية مباراة توتنهام وتشيلسى ضمن مباريات الدورى الانجليزى
» حصريا تغطية مباراة فولهام ومانشستر يونايتد ضمن مباريات الدورى الانجليزى
» حصريا جميع أهداف عمرو زكى فى الدورى الانجليزى موسم 2008/2009

صلاحيات هذا المنتدى:لاتستطيع الرد على المواضيع في هذا المنتدى
 :: ღ♥ღ۩ ملاكــ العامه ۩ ღ♥ღ :: ملاكـ الملتقى العلمي والتربوي | Staff science and light-
انتقل الى: